شیشه ساتینا
نوشته شده توسط : sakura

شیشه ساتینا در واقع نوع خاصی از شیشه مات می‌باشد و از قرار گرفتن شیشه ساده در مقابل مواد اسیدی مانند هیدروفلوئوریک اسید ساخته می‌شود. به عبارتی دیگر شیشه ساده در صورت تماس با اسید هیدروفلوئوریک واکنش داده و در نهایت این شیشه تولید خواهد شد.

 شیشه ساتینا می‌تواند نور را به خوبی از عبور دهد و همچنین از دیده شدن جزییات پشت شیشه جلوگیری خواهد کرد. به طور کلی می‌توان این شیشه را به‌عنوان یکی از بهترین شیشه‌های مات معرفی کرد که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. باید گفت که این شیشه دارای تکنولوژی بالاتری نسبت به شیشه‌های مشجر و سندبلاست می‌باشد؛ درنتیجه می‌توان از آن در ساختمان‌های مدرن و پیشرفته استفاده کرد تا زیبایی و جذابیت خاصی را به محیط ببخشد. در ادامه این مقاله درباره شیشه ساتینا صحبت خواهیم کرد. پس اگر می‌خواهید اطلاعات لازم را درباره این شیشه به دست آورید، تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

ویژگی‌های شیشه ساتینا

سطح بیرونی این شیشه یکنواخت و مات است. برای تولید آن باید اسید فلویوریک و چندین ماده دیگر را با هم ترکیب کرد و سپس آن‌ها را بر روی سطح بیرونی شیشه ریخت. سطح خارجی شیشه به علت تماس با اسید دچار خوردگی می‌شود و سطح صیقلی آن از بین خواهد رفت و در نهایت به شیشه‌ای مات و یکدست تولید می‌شود. بر روی شیشه سندبلاست ممکن است فضاهای توخالی وجود داشته باشد این در حالی است که سطح این شیشه کاملا صاف و یکدست بوده و هیچ برجستگی روی آن وجود ندارد.

برخی از مدل‌های این شیشه طی فرایندی خاص سکوریت شده و استحکام و مقاومت آنها افزایش پیدا می‌کند و به همین خاطر، به آن شیشه سکوریت ساتینا نیز اطلاق می‌گردد. افراد بسیاری به‌خاطر مات بودن و مقاومت زیاد، این شیشه را خریداری می‌کنند.

شیشه ساتینا برای چیست

حال نوبت به معرفی کاربرد شیشه ساتینا می‌رسد. در بسیاری از ساختمان‌های مدرن و شیک از این شیشه برای حمام شیشه‌ای استفاده می‌کنند. مقاومت بالای آن باعث شده توجه و علاقه بسیاری از افراد به استحکام آن جلب شود. برخی از کاربردهای این نوع شیشه عبارتند از:

حمام شیشه‌ای: همان‌طور که به آن اشاره کردیم، بسیاری از افراد از این شیشه برای حمام شیشه‌ای استفاده می‌کنند. در این حمام‌ها از این دسته از شیشه‌ها می‌توان به‌عنوان پوشش و حفاظ استفاده کرد به طوری‌که افراد پشت این شیشه نمایان نباشند.

پارتیشن شیشه‌ای: یکی دیگر از کاربردهای شیشه ذکر شده، استفاده از آن به‌عنوان پارتیشن شیشه‌ای است. از پارتیشن می‌توان در ادارات و ساختمان‌های مختلف استفاده نمود به طوری‌که حریم شخصی میان قسمت‌های مختلف ساختمان به وجود آید.

بالکن شیشه‌ای: از شیشه ساتینا می‌توان در مکان‌های مختلفی استفاده کرد چراکه این شیشه بسیار محکم بوده و در برابر ضربه مقاوم عمل می‌کند. شما می‌توانید از شیشه پنجره ساتینا در بالکن نیز استفاده نمایید و از دیدن حیاط و بیرون منزل خود لذت ببرید.

شیشه ساختمان: از این دسته از شیشه‌ها می‌توان در درب ورودی منزل و ساختمان نیز استفاده کرد‌. استفاده از این شیشه بهترین گزینه برای درب ساختمان است چراکه محیط و فضای داخل ساختمان دیده نمی‌شود. همچنین شیشه ساتینا پنجره نیز به‌دلیل عدم دید از بیرون، کاربرد بسیاری دارد.

طرح شیشه ساتینا

درباره طرح شیشه ساتینا باید گفت که این شیشه کاملا صاف بوده و هیچ برجستگی و فضای خالی بر روی سطوح آن وجود ندارند البته افرادی که پشت این شیشه قرار می‌گیرند دیده نمی‌شوند. این شیشه در ضخامت‌های ۴ تا ۱۲ میلی‌متر طراحی و تولید می‌شود و از هرکدام از آن‌ها می‌توان برای کاربردهای مختلفی استفاده نمود.

جمع بندی

در این مقاله از دکوپارت۱ درباره شیشه ساتینا با شما عزیزان صحبت کردیم. با کمک این شیشه می‌توانید به راحتی حریم شخصی خود را حفظ کنید و همچنین منزل و محل کاری شیک و جذاب داشته باشید. این شیشه در مقابل ضربه نیز بسیار مقاوم عمل خواهد کرد. اگر می‌خواهید منزلی مدرن و بسیار شیک داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.





:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: